Stáhněte si jediný e-book ZDARMA, který vás naučí zacházet s penězi 💸 Stačí kliknout zde.

nakup-a-financovani-nemovitosti

Nákup a financování nemovitostí od A do Z

Chcete si pořídit nemovitost pro vlastní bydlení nebo na investici, ale nerozumíte postupu koupě? Co, kdy a v jakém pořadí se řeší? Mám jít prvně na prohlídku nemovitosti nebo pro hypotéku do banky? To jsou otázky, na které v tomto článku dostanete odpověď. 

 

📌Nevíte, kde vzít čas na čtení? Potom tu pro vás mám video. Tentokrát si poslechněte Jak na nákup a financování nemovitosti v 7 snadných krocích. Dejte také odběr mému YouTube kanálu, ať vám neuteče další středeční video ze světa osobních financí a investování nejen do nemovitostí.

Pojďme se rovnou pustit do dnešního tématu, protože nás toho čeká opravdu hodně. 🙂 Zde mám pro vás postup koupě a financování nemovitosti od A do Z: Jak správně postupovat při koupi nemovitosti.

 

Krok 1: Určete si finanční rozpočet

 

Při koupi nemovitosti je zásadním krokem stanovení finančního rozpočtu. To zahrnuje vaše dostupné finanční prostředky a zároveň si ujasněte, kolik peněz jste připraveni investovat. Pokud plánujete financovat nákup pomocí hypotéky, zvažte, jakou výši měsíčních splátek si můžete dovolit, při dnešních úrokových sazbách tohle platí dvojnásob. 

 

Pečlivě vyhodnoťte svůj finanční stav, příjmy a výdaje. S tímto vám pomůže můj e-book, který si stáhněte zdarma zde. Myslete na to, že hypotéka je dlouhodobý závazek na 30 let, a proto je klíčové mít jasný přehled o svých finančních možnostech.

 

Rozhodli jste se využít hypotéku pro nákup nemovitosti? Tak potřebujete radu a podporu hypotečního specialisty. Vyberte si mezi těmi, kteří pracují v bankách nebo nezávislými specialisty, jako jsem třeba já. 🙂 

 

První krok k hypotéce

 

Během prvního setkání sdělíte hypotečnímu specialistovi důležité informace, které potřebuje znát pro sestavení návrhu financování. U nás je setkání nahrazeno jednoduchým online formulářem, který vyplníte během 5 minut a pak už jen čekáte na nabídku. 

 

Díky tomuto kroku získáte představu o tom, v jaké maximální výši úvěr získáte, což vám usnadní vybírání nemovitosti, na kterou máte. Další výhodou spolupráce s finančním poradcem jsou jeho možnosti provést srovnání nabídek od různých bank.

 

Tím vám pomůže najít nejvýhodnější hypoteční produkt, což má významný vliv na celkové náklady na koupi nemovitosti. Vyhledání spolehlivého hypotečního specialisty doporučuji hlavně podnikatelům, u kterých jsou obrovské rozdíly mezi bankami při výpočtu příjmu z daňového přiznání. 

 

Služby finančních poradců jsou obvykle poskytovány zdarma, jsou placeni z provize bank. Podobně to chodí třeba u lékařů. Při prohlídce neplatíte, ale zadarmo to nedělají. 



S mým týmem jsme tu pro vás

Pokud plánujete v následujících měsících koupi nemovitosti pro vlastní bydlení nebo jako investici, neváhejte se obrátit na mě a můj tým. Vyřešíme celý proces, najdeme nejlepší hypotéku, vyjednáme skvělou úrokovou sazbu a jsme tu pro vás až po uzavření úvěrové smlouvy a následně refinancování. 

Nebuďte na to sami. Analýzu trhu a zdlouhavé papírování nechte na nás. Jednoduše vyplňte dotazník a pustíme se do toho! Odkaz na tuto zatraceně dobrou službu najdete zde.

 

Krok 2: Výběr nemovitosti a její posouzení

Vlastnictví nemovitosti je rozhodnutí, které ovlivní vaši budoucí finanční situaci. Při výběru nemovitosti berte v úvahu mnoho faktorů a zkontrolujte stav nemovitosti na její prohlídce. Rozdílně posuzujete nemovitost pro vlastní bydlení a na pronájem.

 

Když se rozhodujete o vlastním bydlení, zaměřte se na to, co je pro vás a vaši rodinu důležité. Prozkoumejte lokality, které vám nabízejí nejen pohodlí a bezpečnost, ale také dostupnost škol, práce a dalších služeb. Zhodnoťte stav nemovitosti a zvažte, zda odpovídá vašim potřebám, nebo zda vyžaduje renovaci.

 

Co je dobré vědět při výběru investiční nemovitosti?

Pokud máte v plánu nemovitost pronajímat, hledejte takovou lokalitu, která má atraktivní pronajímatelnost a vyšší nájemné. Investujte do nemovitosti, která je vhodná pro potenciální nájemníky a zvažte, jaké budou náklady na údržbu a správu. 

Kromě nemovitosti samotné také prozkoumejte právní dokumenty nákupu. Čeká vás hodně papírování. 

 

Tyto první dva kroky můžete mezi sebou prohodit, ani jeden z nich vás k ničemu nezavazuje, takže je to na vás a vašich preferencí.

 

Krok 3: Rezervace nemovitosti 

 

Máte vybranou nemovitost? Perfektní! Tento krok udělejte ještě před podpisem rezervační smlouvy. Ujistěte se, že máte financování zajištěné a ideálně si nechte zkontrolovat registry, že nemáte negativní záznam. 

 

Rezervační smlouva je dohoda mezi vlastníkem nemovitosti a zájemcem. Tato smlouva zaručuje, že vlastník po určitou dobu, zpravidla 2 měsíce, neprodá nemovitost jinému zájemci. Současně se obě strany zavazují k uzavření kupní smlouvy nebo smlouvy o smlouvě budoucí během této doby. 

Na co si dát pozor při podpisu rezervační smlouvy?

Zájemce zaplatí rezervační zálohu vlastníkovi, která bude započítána do kupní ceny nebo na provizi realitního zprostředkovatele. Tuto zálohu platíte z vlastních peněz. 


A pokud kupní smlouva nakonec nebude uzavřena, můžete o své peníze přijít. Tady záleží na tom, která strana odstoupila. Pokud vy jako zájemce o koupi, potom je rezervační záloha považována za smluvní pokutu pro vlastníka. Naopak pokud vlastník odmítl prodat, rezervační záloha se vrací zpět zájemci.

 

Znovu upozorňuji, abyste uzavřeli rezervační smlouvu pouze tehdy, kdy jste si jisti, že chcete nemovitost koupit a máte zajištěno financování. V opačném případě přijdete o rezervační zálohu. 

 

Krok 4: Zajištění financování

 

Nechte si aktualizovat nabídku financování, mohlo dojít ke změně úrokových sazeb nebo nějakých podmínek. Poté podepíšete s hypotečním specialistou žádost o hypotéku. V dnešní době už banky přechází na online podpis, umí to například Česká spořitelna, Unicredit bank a Moneta. 

Jinak se stále podepisuje papírová žádost. Zatím stačí pouze váš občanský průkaz a následuje tzv. scoring, kdy banka nahlíží do registrů. Po úspěšném scoringu si připravte veškeré dokumenty nezbytné ke schválení hypotéky. 

 

Dokumenty potřebné pro získání hypotéky:

  • zaměstnanci – potvrzení o příjmu na formuláři banky, 3 poslední měsíční výpisy z účtu kam vám chodí příjem, 
  • podnikatelé – daňové přiznání, potvrzení o podání a platby daně,  
  • odhad nemovitosti smluvním odhadcem banky, 
  • další požadované dokumenty se liší podle účelu hypotéky. 

 

Seznam základních dokumentů podle účelu hypotéky: 

  • Koupě nemovitosti – předkládá se návrh smluvní dokumentace, to je kupní smlouva nebo smlouva o budoucí kupní smlouvě a smlouva o advokátní úschově. Nepodepisujte před schválením hypotéky. 
  • Rekonstrukce – předkládá se rozpočet na rekonstrukci. Pokud to vyžaduje zákon nebo rozsah stavebních prací, tak i projektová dokumentace, třeba u přestavby podkroví. 
  • Výstavba – bance se předkládá rozpočet a projektová dokumentace nebo alespoň studie, ze které je patrné, o jak velkou stavbu se jedná, kde na pozemku bude umístěna a jak bude napojena na inženýrské sítě. Stavební povolení stačí předložit až pro první čerpání hypotéky.
  • Refinancování – bance se poskytuje kopie původní úvěrové smlouvy a aktuální výše dluhu. 
  • Vypořádání majetku – jsou vyžadovány návrhy smluv na vzájemné vypořádání.

 

Banky si mohou vyžádat i jakékoliv další doklady. Následně hypoteční specialista všechny tyto dokumenty předá bance a začíná proces schvalování. Tato doba je u každé banky jiná, zpravidla se jedná o 3 dny. V případě schválení hypotečního úvěru banka zašle ještě před podpisem k nahlédnutí úvěrovou dokumentaci. 

 

Plánujete koupit nemovitost a čeká vás v nejbližší době vyřizování hypotéky? Nechte administrativu a byrokracii na mně a mém týmu, ZDARMA vám vybereme tu nejlepší hypotéku, připravíme návrh financování a vyřešíme celý proces online až po uzavření úvěrové smlouvy. Odkaz na tuto zatraceně dobrou službu najdete zde

 

A teď, když máme financování hotové a hypotéku schválenou, dalším krokem je

 

Krok 5: Podpis hypotéky a uzavření kupní smlouvy 

 

Co podepsat dřív? Hypoteční úvěr nebo kupní smlouvu? 

Pokud s podmínkami úvěrové smlouvy souhlasíte, prvním krokem je její podpis a hned vám řeknu proč. Pravděpodobně budete muset zastavit nemovitost, abyste mohli hypotéku čerpat a většinou se zastavuje nemovitost, kterou kupujete, tedy prodávajícího. 

 

K tomuto kroku potřebujete získat zástavní smlouvy, které obdržíte při podpisu hypoteční smlouvy a poté je vezmete s sebou na schůzku, kde dojde k uzavření kupní smlouvy. 

 

Úvěrovou smlouvu podepisujete na pobočce banky, s hypotečním specialistou nebo si popis ověříte sami u notáře nebo na poště. V každé bance to je nastavené jinak. Ještě před podpisem této smlouvy si pečlivě projděte všechny její náležitosti a mějte jasno ve svých právech a povinnostech.

Forma smlouvy

Zákon u kupní smlouvy vyžaduje písemnou formu jen při převodu věcí nemovitých, u ostatních věcí není na překážku smlouva ústní, ale pro zachování právní jistoty smluvních stran je vhodné smlouvu sepsat, což mohou strany pro potvrzení svých ujednání učinit i po uzavření původní kupní smlouvy ústní.

 

Druhým důležitým krokem je uzavření kupní smlouvy na nemovitost. Tato smlouva stanovuje všechny podmínky pro převod vlastnictví nemovitosti z prodávajícího na vás jako kupce. Zahrnuje kupní cenu, termíny předání nemovitosti a další detaily. Uzavření této smlouvy probíhá v přítomnosti notáře, který zajistí zákonnou platnost smlouvy.

 

I tyto smlouvy si důkladně přečtěte před jejich podpisem. Pokud máte jakékoliv otázky nebo pochybnosti, obraťte se na právního zástupce nebo realitního makléře. 

 

Po úspěšném podpisu hypoteční smlouvy a uzavření kupní smlouvy z vás již brzy budou majitelé vlastního bydlení nebo investiční nemovitosti. 

 

Krok 6: Čerpání hypotéky 

 

Po úspěšném uzavření úvěrové smlouvy následuje čerpání hypotéky. V každé hypoteční smlouvě jsou uvedené podmínky čerpání, které se musí splnit, aby byly uvolněny peníze z hypotéky. 

 

Zpravidla se jedná o pojištění nemovitosti, doložení uzavřených smluv ohledně koupě, doplacení vlastní zdrojů a zanesení zástavních smluv na katastr. Další podmínky jsou individuální. 

 

Mějte přehled o termínech, abyste zajistili, že vše probíhá tak, jak má, a že vše stihnete včas. Po splnění všech podmínek je možné hypotéku čerpat. Po jejím vyčerpání dojde k převodu vlastnických práv k nemovitosti a vy se oficiálně stanete novým vlastníkem nemovitosti.

 

Posledním sedmým krokem je předání nemovitosti.

 

Krok 7: Předání nemovitosti 

 

K předání nemovitosti dochází obvykle až po převodu vlastnického práva a to ve lhůtě upravené v kupní smlouvě. Nicméně často se dá domluvit, že nemovitost vám původní majitel předá i dříve. Záleží, zda už je nemovitost prázdná, nebo se majitel vystěhuje až po prodeji. 

 

Tohle si nezapomeňte pohlídat! 

Ohledně předání nemovitosti se sepisuje předávací protokol, ve kterém se uvádějí stavy měřidel energií ke dni předání, vady nemovitosti, soupis příslušenství a vybavení, počty klíčů, přehled předávaných dokumentů atd. Doporučuji také doplnit předávací protokol o fotodokumentaci aktuálního stavu prodávané nemovitosti a stavů měřidel. 

 

Mám pro vás opět něco navíc.

 

Bonus: Co si pohlídat po předání nemovitosti

 

Zaplacením kupní ceny a nastěhováním vaše povinnosti nekončí. Čeká vás ještě přepis energií a pokud vázne na nemovitosti zástavní právo prodávajícího, pohlídejte si jeho výmaz.

 

Taky zajděte na finanční úřad a přihlaste nemovitost k dani a v případě financování úvěrem nezapomeňte i na následné podmínky uvedené v hypoteční smlouvě. Tak ať vám něco neunikne. 

 

A je to. 🙂 Poprvé se toho zdá hodně, ale až budete kupovat desátou nemovitost, už vám to nepřijde. 

 

Čeká vás vyřizování hypotéky? Potřebujete vědět na jakou výši hypotečního úvěru se dostanete? Nechte starosti s vyřízením hypotéky na mně a mém týmu.

 

ZDARMA vám vybereme tu nejlepší hypotéku, zajistíme skvělé podmínky, připravíme návrh financování, vyřešíme celý proces až po uzavření úvěrové smlouvy a také pomůžeme s podmínkami čerpání úvěru. K této služba tudy.

Díky online technologiím to zvládnete z pohodlí domova, už žádné otravné schůzky v bankách. Za kvalitou naší služeb stojí spousta spokojených klientů. Nečekejte a přesvědčte se sami. Odkaz na tuto zatraceně dobrou službu je zde. Těšíme se na spolupráci. 

 

No a to už je pro dnešek opravdu všechno. Věřím, že vám tento článek pomohl a bude vaším průvodcem při koupi nemovitosti. 

Sdílej post

Další příspěvky