Stáhněte si jediný e-book ZDARMA, který vás naučí zacházet s penězi 💸 Stačí kliknout zde.

kolik-jsem-utratila-za-dovolenou-na-mauriciu-a-tipy-na-uspory

Kolik jsem utratila za 3 týdenní dovolenou na Mauriciu + tipy na úsporu

Jsme zpět z dovolené na Mauriciu, kam jsem odletěla sama s mými dcerami rovnou na 3 týdny a v dnešním článku se podíváme na kompletní rozpočet, na kolik mě tahle dovolená vyšla, kde jsem hledala letenky, jak jsem řešila ubytování a hlavně se dozvíte pár tipů, kde a díky čemu jsem ušetřila dost peněz.

Kromě toho věřím, že si odnesete také spoustu inspirace a motivace pro vaše finance.

Na konci článku mám pro vás bonus: Odhalím vám tip, díky kterému už nemusíte řešit cestovní pojištění a pustit ho z hlavy jednou provždy. Vyplatí se číst až do konce.

📌Raději se na článek podíváte? V tom případě je tady můj YouTube kanál, kde je moje video zde. Nezapomeňte dát odběr, abyste nepřišli o další vzdělávací videa, která pro vás s láskou chystám každý týden a ve kterých vám ukazuji všechny tipy a triky světa osobních financích, rodinných rozpočtů a investování.

Na mém Instagramu jste hlasovali o tom, jestli se mi podařilo dodržet stanovený rozpočet nebo ne. Musím přiznat, že jste mě překvapili, a dnes se dozvíte, kdo z vás měl pravdu. Pojďme už počítat.

PŘED ODLETEM ✈️

Začnu největšími položkami, které dělaly přes 80 % mé útraty: letenky a ubytování.

Nákup letenek

• Společnost Pelikán,
    • akční letenky jsou skvělé, dá se hodně ušetřit, ideální je, když člověk nemá dopředu pevný termín,
    • 55 035 Kč.

Největší položka z mého rozpočtu byly letenky, stály nejvíc z celé dovolené. S tím jsem ale počítala, protože když se letí do exotické země, letenky jsou nejdražší. Zároveň, jelikož už i Karolínce, mé nejmladší dceři, jsou více než dva roky, platím už i za její sedadlo plnou cenu.

Kupovala jsem tedy tři letenky na Mauricius. Většinou si projíždím více serverů, kde jsou letenky, a vždycky se ještě dívám na danou leteckou společnost, za kolik ona konkrétně nabízí letenky.

Takže jedu Pelikan, Skyscanner a porovnávám ceny mezi sebou. Pak by měl být rozdíl, jestli se hledají letenky ráno i večer. Obě tyto varianty jsem zkoušela a nepřišlo mi, že by tam byla nějaká zásadní úspora.

Letenky jsem koupila přes Pelikána a tam miluju sekci akční letenky, kde můžete sehnat velice levné letenky. Podmínkou ale je, že musíte být časově hodně flexibilní, což já jsem teď nebyla. Měla jsem stanovený pevný termín, což je při nákupu letenek obrovská nevýhoda a projeví se to na ceně.

Letenky mě stály 55 035 korun. Kdybych neměla pevný termín, určitě letíme i o 10 tisíc levněji a vešly bychom se všechny tři do limitu 4550 tisíc úplně v pohodě.

Zamluvení ubytování

• První řeším lokalitu, pěknou pláž a obchod blízko,
    • Booking, Agoda a Airbnb,
    • bazén a blízkost moře,
    • 34 086 Kč.

Letěla jsem s holkama, neměly jsme kočárek, takže jsme potřebovaly být v docházkové vzdálenosti od moře a obchodů. Řešila jsem hlavně ubytování za rozumnou cenu, blízko pláže a ideálně blízko obchodu, protože mým cílem nebylo strávit dovolenou v restauraci. Chtěla jsem ušetřit a holky si v restaurace vymýšlí a většinu věcí nesní.

Ubytování vždy řeším přes Booking, Airbnb nebo Agodu. Kontroluji všechny tři servery, porovnávám ceny mezi sebou. Zjistila jsem, že na Bookingu se vždycky dostanu na nižší cenu, než na tom stejném ubytování přes Airbnb.

Každá platforma má jiné podmínky, někde mi povolili děti, někde mi je zase nepovolili. Kvůli holkám jsem řešila i ubytování včetně bazénu. Takže i za ten bazén jsem připlácela. Dostaly bychom se určitě na mnohem nižší cenu, kdybychom neměly podmínku bazénu.

Zároveň každý máme jiný standard v rámci ubytování. Plánovala jsem, že budeme převážně venku, tak jsem neměla vysoké nároky na ubytování. Pokud bychom byly více na pokoji, určitě přizpůsobím i cenu a výběr pokoje.

Nově jsem teď zkoušela zadávat ubytování do Googlu, vyjedou tam ceny na více platformách, než je Booking, Agoda a Airbnb. Mně vyšlo nejlevněji ubytování přes Booking a Agodu. Agoda mi vyhodila dokonce i akční cenu o 5 000 Kč levněji. Takže jsme měly hezké ubytování za rozumné peníze.

Celkem nás ubytování vyšlo na 34 086 korun. Konkrétně jsme byly na třech místech. První noc jsem objednala u letiště, protože jsem netušila, jaký bude let. Platily jsme něco přes 1 600 korun. A potom jsme byly 10 nocí v hotelu a 12 nocí v soukromém apartmánu.

Pak už mi zbývalo určit si celkový rozpočet a těšit se na dovolenou. Abych měla jasnější představu, kolik tam co stojí, co očekávat prošla jsem si několik článků ohledně místních cen

Tento průzkum je důležitý, čtěte pozorně a brzy pochopíte proč.

Tady se podívejte na můj jednoduchý rozpočet, který jsem si naplánovala ještě před odletem.

A ještě zmíním, jak řeším peníze na dovolenou. Část peněz si vyměním před odletem. Ideálně v měně, která je nejčastější pro danou lokalitu, kam letíme. Na Mauriciu to byla eura, takže jsem si necelých 8 000 korun vyměnila za eura.

Nicméně když jsem řešila platbu taxíku, se kterým jsem komunikovala při cestě přes WhatsApp, zjistila jsem, že eura mi jsou na nic. Taxikář chtěl platbu v rupiích. Takže jsem hned na letišti vybírala z bankomatu.

Takhle to převážně dělám na dovolené, vybírám místní měnu z bankomatu. A můžu říct, že tam nebyl žádný rozdíl, když jsem potom vybírala z bankomatu stejnou hodnotu někde ve městě, v centru, anebo na letišti, stálo mě to v podstatě stejně.

Přemýšlíte, jak v rozpočtu najít peníze na realizaci svých snů a cílů, ale nevíte, kde začít? Co kdybych vám řekla, že můžete mít na účtě dostatečnou rezervu a ještě ušetřit na krásnou dovolenou. Zdá se to jako sen, že? Ale není to tak nereálné, jak si možná myslíte.

Stáhněte si mého průvodce zdarma a objevte osvědčené strategie k dosažení finanční nezávislosti a plné kontroly nad svými financemi.

Nečekejte až do zítra. Udělejte první krok k lepší finanční budoucnosti ještě dnes. Stažení je jen jedno kliknutí daleko. Odkaz najdete zde.

ÚTRATY NA MAURICIU 🏝️

A teď přejdeme k další části a to jsou útraty na Mauriciu. Dvě největší položky byly doprava a jídlo.

Místní doprava

• Taxíky,
    • autobus,
    • sdílený taxík,
    • 5 080 Kč.

Začneme dopravou. Jezdily jsme jak taxíky, tak místní dopravou a půjčily jsme si i auto. A můžu říct, že autobus je tam šílený, řidiči jezdí hrozně. Ale za to to byla levná a poměrně rychlá doprava, když jsme se potřebovaly dostat třeba na pláž, která byla o kousek dál.

Když jsme jely delší trasu, třeba do hlavního města, cesta trvala přes hodinu. To už bylo náročnější a zde se vyplatí vzít si taxík i kvůli bezpečnosti. Navíc to nestálo nic, ta cesta tam i zpátky pro nás tři byla asi za 70 Kč.

Potom taxík, ten jsem řešila, když jsem se potřebovala dostat z letiště nebo na letiště. Z letiště a na letiště jsme přijížděly celý ostrov, jely jsme hodinu a půl a vycházelo přes 700 Kč, což byla dobrá cena, rezervaci jsem dělala přes Booking. Potom jsme jely na výlet za kamarádkou, tam jsme platily 800 Kč a jely jsme přes hodinu taxíkem tam a potom zase zpátky.

A potom co je tam super, je sdílený taxík. Často se mi stalo, že když jsme čekaly na autobus, zastavil nám taxík, který uvnitř už někoho měl. Taxikář  řekl trasu, kterou jede, a dal nám cenu, jakou měl autobus. Což znamená, že jsme měly pohodlnou cestu v klimatizovaném taxíku a zároveň jsem platila možná jen o 10 Kč dráž, než kdybych jela autobusem.

Pak jsem si ještě na Mauriciu půjčila auto, kde mě půjčení na dva dny vyšlo na 3000 rupií, což je 700-750 Kč na den. Bála jsem se řízení vlevo.

Prvních 10 minut jsem se v tom necítila, ale pak jsem si zvykla. Podmínkou byl automat, ale to je tam standard. Takže 750 Kč za půjčení auta na jeden den.

Projely jsme celý ostrov, jezdily jsme dva dny a za benzín jsem dala nějakých 700 Kč. Kompletně celá doprava mě vyšly na 5 080 Kč. To je úplně super. Takže doprava na Mauriciu fajn.

Lokální jídlo

• Běžné nákupy,
    • restaurace,
    • 11 628 Kč.

Vím, že jídlo je vysoká položka i v rozpočtech doma natož na dovolené, takže jsem chtěla ušetřit. Proto jsme do restaurací chodily výjimečně. Spíš jsem využívala fast foody na plážích, kde jsem kupovala smažené nudle s gyrosem, gyros v bulce nebo grilované kuře. Dali nám to s rýží, s nudlemi nebo s hranolkami, takže jsem využívala toto.

Třeba jsem si koupila jídlo večer a zůstalo mi na druhý den ještě na oběd, snažila jsem se to kombinovat. Zároveň jsme si občas jídlo koupily, když jsme byly na výletě. Nejčastěji jedly holky bagetu, neřešila jsem moc, co jedí přes den.

To bylo v hotelu. Potom jsme se přestěhovaly do apartmánu, tam jsem se snažila vařit, ale vypomáhala jsem si tím, že jsem v obchodě kupovala předpřipravené špízy, naložené maso nebo grilované kuře. Pak už jsem jenom dodělala brambory a měly jsme uvařeno.

Snídaně jsme většinou vajíčka, palačinky atd.

A teď pozor, sečetla jsem to kompletně, jak velké nákupy v obchodě, kdy jsem nakupovala pití, sobě víno nebo pivo, holkám hračky k moři, sprchový gel… Tohle všechno plus jídla sebou a občas kafíčko a zmrzlina, tak nás vyšlo na 11 628 korun. Takže necelých 12 tisíc za tři týdny.

Myslím si, že jsme dost ušetřily a vešly se do dobré ceny pro nás tři. Nicméně nejel s námi manžel, který toho sní dost. Kdyby s námi jel, za jídlo bychom utratili mnohonásobně víc. Věřím, že bychom byli kolem 20 tisíc.

Jak ušetřit na jídle nejen na Mauriciu, si můžete přečíst v mém článku tady

Výlety po ostrově

Výlety nebo spíš vstupy, protože dopravu už jsem zde uváděla. Na výlet jsme jely do botanické zahrady, která byla krásná a vstup jsem platila 150 korun jen za sebe.

Potom jsme platily vstup do Vanille Parku, což je v podstatě zoologická zahrada. Pohladily a nakrmily jsme tam želvy, viděly krokodýly a netopýry.

Poslední vstup, který jsme platily, byl vodopád. Celkem nás tyto tři vstupy vyšly na 1 210 Kč, což je dobrá částka.

Na Mauriciu se dá absolvovat také výlet na moře, který jsem původně plánovala. Podívat se na malé ostrovy, co jsou poblíž Mauricia, na krásné pláže, nádherné moře a dá se tam šnorchlovat. To vycházelo na 3 000 korun za nás tři.

Chtěla jsem toho využít, ale když jsem řešila program se šnorchlováním, zjistila jsem, že sama s dvěmi dětmi si na to netroufnu. A platit za výlet, abychom byly jenom na lodi, mi přišlo zbytečné. Třeba příště až poletí i manžel. Za to jsem ušetřila a projevilo se to v rozpočtu.

Nákup suvenýrů

• Ehm, nekupuju cetky, vyhozené peníze,
    • pár bonbónů a sušenky,
    • 1 103 Kč.

Tady musím říct, že to nemám ráda, suvenýry nesnáším, domů je nechci, tudíž je nenakupuju ani ostatním. Vždycky chci dovést z takové dovolené to, co je pro tu lokalitu typické.

Na Mauriciu jsem nic takového neobjevila, takže jsem nakoupila domů bonbóny a sušenky z místní výroby. A to mě vyšlo na 1 103 Kč.

Tak co, vešla jsem se do rozpočtu?

Kolik mě stály 3 týdny na Mauriciu? Celkově mě to vyšlo za 3 osoby na 108 142 korun.

Ještě vám ukážu tabulku, kde je graficky zobrazeno, kolik mě co stálo, což mi skvěle poslouží při plánování další dovolené. A poté slíbený bonus, za který mě budete milovat.

Pokud vás zajímá, jak je možné, že si můžu dovolit takovou dovolenou, když jsem ještě nedávno (před 8 lety) řešila, jestli si koupím jídlo nebo natankuju do auta, stáhněte si moji příručku Dostaňte se z mínusu do plusu, ve které s vámi sdílím jednoduchý 5krokový plán, jak začít spořit, vybudovat si finanční rezervu na náhlé výdaje a zbavit se špatných dluhů.

Stáhněte si průvodce zdarma ještě dnes, udělejte první krok k finanční svobodě a splňte si své sny! Odkaz na příručku zdarma najdete tady.

PLÁNOVAČ DOVOLENÉ 📊

Toužíte po dovolené plné radosti a zážitků s rodinou, ale zároveň se chcete vyhnout finančním starostem a nadměrným výdajům? Právě plánování rozpočtu na dovolenou vám v tomto ohledu výrazně pomůže.

Zaznamenávání rozpočtu a výdajů během dovolené má několik klíčových důvodů:

1. Zapisování výdajů umožňuje udržet kontrolu nad tím, kolik peněz vydáváte, a pomáhá předejít nadměrnému utrácení. To je zvláště důležité na dovolené, kde se výdaje snadno vymknou kontrole.
  2. Zaznamenávání rozpočtu vám pomáhá plánovat, kolik peněz chcete vynaložit na různé aktivity, jako jsou ubytování, strava, zábava a památky. Tím se vyhnete nedostatku peněz na důležité věci nebo překročení rozpočtu.
  3. Mít záznamy o výdajích z dovolené vám umožní později analyzovat, jak byly peníze vynaloženy, a zjistit, jestli bylo možné někde ušetřit, nebo zda byly některé aktivity příliš nákladné.

Teď vám ukážu, jak vypadají mé záznamy z Mauricia.

Takhle vypadá moje evidence útrat z Mauricia. Je tady úplně všechno, za co jsme vydaly peníze. Na levé straně mám kompletní evidenci útrat, na pravé straně se sčítají do různých kategorií.

O tom, jak si plánovat rodinný rozpočet, aby v něm byly peníze i na dovolenou, si můžete přečíst v mém článku tady

BONUS: Tip na levné cestovní pojištění

Věděli jste, že nemusíte před každou cestou do zahraničí řešit cestovní pojištění pro vás a rodinu? Stačí mít správný běžný účet, který vám poskytne řadu benefitů.

Díky běžnému účtu PREMIUM od ČSOB získáte zdarma kreditní kartu od Mastercard s prémiovými službami. Jako je právě cestovní pojištění v nejvyšší variantě bez výjimky rizikových sportů, které platí po celém světě a dokonce i v případě, když rodina vyrazí sama.

Mám tento skvělý účet včetně cestovního pojištění, a když manžel odcestuje i s holkama do zahraničí a já zůstanu doma, jsou pojištěni. Navíc zdarma získáte i storno letenek a zájezdů, neomezený vstup do letištních salonků a mnoho dalšího. Jen pozor na zacházení s kreditní kartou, když s ní platíte, peníze si půjčujete, proto buďte velmi opatrní.

Páni, když jsem si teď takhle celou dovolenou připomněla, musím říct, že jsem vděčná za to, že jsem se k tomuto kroku odhodlala a že jsme to s holkama zvládly na jedničku. Věřím, že i vy jste si z dnešního článku odnesli něco pro sebe, nějaký zajímavý tip nebo aspoň motivaci ke spoření, abyste mohli navštívit země, které vás už dlouho lákají.

Děkuji, že jste dočetli až sem, mějte se zatraceně krásně a uvidíme se zase příští středu.